Isnin, 6 Ogos 2007

Khasiat Franch Oil

Kawan-kawan sekerjaku sewaktu di Kuala Pilah dulu sering mentertawakanku dan menempek gelaran 'duta tak berbayar' Franch Oil kepadaku kerana aku sering membuat promosi percuma tentang Franch Oil.

Ceritanya bermula begini: Tidak seperti di Dungun, sewaktu aku di Kuala Pilah dahulu, tv di rumahku dapat menangkap siaran NTV7. Masa itu NTV7 sering memaparkan iklan khasiat dan kegunaan Franch Oil. Antara yang ditunjukkan ialah model penari yang sedang tergedik-gedik menari tiba-tiba terseliuh.... Bila disapunya Franch Oil, dengan izin Allah, Alhamdulillah, sembuh.
Kemudian ditunjukkan model yang kulit perutnya dah menebal sampai ditegur suami. Bila disapunya Franch Oil.... dengan izin Allah, Alhamdulillah, 'slim' semula. Kalau tapak kaki pecah-pecah pun , Insya Allah, mujarab juga.
Sewaktu menyertai sukan staf antara kampus di UiTM Perlis, aku mewakili kampus UiTM Negeri Sembilan dalam permainan badminton. Almaklumlah..... orang se'tua' aku bersukan, main sikit sahaja dah sengal-sengal badanlah jawabnya.... Tiap-tiap malam sebelum tidur, aku akan sapu Franch Oil dekat tempat yang sakit dan kemudian membalut kawasan yang telah disapu minyak tersebut dengan kain. Yang ajaibnya, bangun keesokan harinya, rasa sakit-sakit itu hilang!
Salah seorang pemain badminton UiTM Pahang terseliuh kakinya. Sewaktu kawan-kawan sepasukannya yang lain pergi berurut, mereka terlupa mengajaknya sekali.... Jadi, bila isterinya menyebut hal ini padaku sewaktu makan malam, aku terus mengesyorkan Franch Oil ku padanya. Keesokan harinya, aku tengok beliau mampu bermain seolah-olah tidak pernah terseliuh langsung! Subhanallah.
Aku dapati, Franch Oil ini elok juga digunakan untuk orang yang mengidap lelah. Bila nampak macam nak kena serangan lelah, cepat-cepat sapukan pada dada pesakit lelah. Insya Allah lelahnya tak berpanjangan.
Ramai pasangan kakitangan UiTM Terengganu jenis yang terpaksa 'travel'... macam aku. Isteri di Dungun, suami bekerja di Kuantan, misalnya. Bila selalu 'travel', tentulah memenatkan, lenguh dan sakit-sakit badan.... Hmmm... cuba urut badan dengan Franch Oil.... insya Allah sakit-sakit badan akan lega. Tak percaya.......... cubalah!
Aku tengok Franch Oil ini tak berapa laku di farmasi Dungun atau di Mydin. Mungkin orang tidak tahu kelebihan dan kegunaan Franch Oil ini. Besar pahalanya sesiapa yang telah menemui rumusan Franch Oil ini seandainya ianya adalah seorang Muslim kerana ianya begitu bermanfaat pada orang ramai.

3 ulasan:

dhiya saadiah berkata...

Thank info bermanfaat...baru mencuba franch oil ni.

Unknown berkata...

Alhamdulillah obat yg sangat ampuh.tapi saya ingin tanya apa bisa untuk obat lidah kenak air panas

Peminat rosselle berkata...

Wow dasyat sekali...bru beli tadi kat mydin ... Try2 melekit...google2 na tau cara pakai tpi singgah blog ni .....slm dari 2020 .post ni dari 07 lgi..hihi..