Rabu, 29 Ogos 2007

Gambar Satelit Kampus UiTM Terengganu



Di sebelah adalah gambar satelit UiTM Terengganu kampus Dungun yang telah dihantar oleh seorang rakan sekerjaku.

Saja aku masukkan gambar satelit kampusku ini dalam blogku.... hendak bagi rakan-rakan sekerjaku di kampus Jengka , Kuala Pilah, Merbok dan Shah Alam 'meleleh air liur' menyaksikan keindahan kampusku... hehehehe.....

Aku terbaca dalam akhbar, warna mata Aishwarya Rai yang jelitawan itu ialah hijau.... hehehehe... lepas ini, banyaklah mata rakan-rakan lamaku yang akan jadi 'green with envy'... heh heh heh heheeheehhee....

Kampus Dungun juga dikenali sebagai 'resort university'.... Kampus ini bersempadankan laut, tasik, bukit (Bukit Bauk yang terkenal dengan keindahan flora dan faunanya) dan padang golf.

Pemandangan sepanjang Teluk Gadung sampai ke Pantai Telok Lipat tersangat indah.... Sekali sekala pesisiran pantai ini dimeriahkan oleh pertandingan memancing "Jom Mengail".

Untuk seseorang yang berjiwa sentimental sepertiku, tiap kunjunganku ke pantai membuat aku terdengar-dengar dalam desiran lembut bayu, suara Uji Rashid mengalunkan lagu...."Ulik..... Mayangku ulik...... ulik dengan.... jala jemala....."

Moh la ke Terengganu.... negeri yang memang mempersonakan. Sememangnya bagai diwar-warkan, Terengganu ini negeri yang cantik, budayanya menarik.

1 ulasan:

Farith Rezza berkata...

Ahh best nye kampus ni! Mesti happening dpt lepak tepi pantai hari2!