Selasa, 24 Julai 2007

Quran Diangkat Ke Langit




Sudah banyak kali kita terbaca dalam akhbar atau majalah tentang peristiwa 'kehilangan' mukasurat yang sebelum ini bercetak akan tetapi suatu hari, pemilik Quran mendapati, mukasurat tersebut tiada lagi tulisan Qurannya.
Allah ada menyebut bahawa sebelum kiamat berlaku, Al Quran akan diangkat ke langit terlebih dahulu... Bertahun dahulu, penulis ada terbaca mengenai hal Al Quran diangkat ke langit ini. Buku itu memberitahu, peristiwa Al Quran diangkat ke langit ini bukanlah terjadi sebagaimana yang kita saksikan sekarang, yakni, sebahagian mukasurat saja yang hilang. Al Quran ini, bila tiba masa yang dijanjikan, akan Allah angkat ke langit sekaligus, walaupun sewaktu Al Quran diturunkan dahulu, prosesnya beransur-ansur (yakni selama 23 tahun).
Al Quran akan diangkat secara sekaligus ke langit di waktu malam dan bunyinya sewaktu peristiwa itu berlaku macam deruan lebah. Tiada lagi tulisan di dalam mushaf, sampaikan titik pada huruf ba, ta ke ya, tiada satu pun yang akan tertinggal lagi di bumi ini. Al Quran bukan sahaja akan terangkat dalam bentuk tulisan, malah Allah juga akan mengangkat Al Quran dari dada-dada orang Islam yang menghafalnya.
Mereka ini akan terasa seperti 'ada benda' yang pernah mereka baca tapi mereka tidak mampu membacanya lagi kerana semuanya sudah hilang dari ingatan. Jika semua ini berlaku, ini bermakna kiamat sudah tersangat dekat. Jadi, sebelum peristiwa ini berlaku, eloklah kita hargai Al Quran yang Allah turunkan untuk kita ini dengan rajin-rajin membacanya, mendalami maksudnya dan yang terlebih penting lagi, mengamalkan segala suruhannya serta menjauhi larangannya.
Wallahu a'lam bissawab.
(Nota: Gambar-gambar ini dikirim melalui e-mel oleh seorang kenalan. Bagaikan tertera digambar, ianya ada simbol TV3. Boleh jadi gambar ini keluar sewaktu siaran rancangan di TV3)

Tiada ulasan: